Systematická práca so skupinou učiteľov jednej školy formou workshopu (očakávania, nadviazanie vzťahu, naladenie sa na spoluprácu,…) metodické konzultácie, odbornú analýzu problému, jeho rozobratie a hľadanie najefektívnejších riešení, účasť „v teréne“ formou hospitácie (pozorovanie), poskytnutie spätnej väzby.
V rámci vzdelávania sa chceme zamerať na nasledujúce tematické okruhy:
- vzťah učiteľ – žiak,
- vzájomná komunikácia, konflikty a ich riešenia (JA výroky, možné spôsoby riešenia konfliktnej situácie,…),
- praktické riešenia aktuálnych problémov z praxe,
- stratégie na zvládanie pozornosti (hlavne u hyperaktívnych detí – ADHD),
- využitie rozmanitých hier a techník na spestrenie výchovno – vzdelávacieho procesu (na zlepšenie sústredenia, pozornosti, upokojenia detí, zvýšenie motivácie,…),
Prínos projektu vidíme aj vo väčšej motivácii učiteľov zintenzívniť svoje pôsobenie na škole. Našou snahou je, aby nadobudli väčšiu istotu v riešení problémov (poznali cesty ako im predchádzať) a efektívne využívali učiteľskú profesiu pri pozitívnom ovplyvňovaní a vedení detí nielen na vyučovaní, ale i v ich voľnom čase.
Ponúkame predbežnú obsahovú a časovú štruktúru vzdelávacieho cyklu:
- workshop 2 x 1,5 hod. – očakávania, nadviazanie vzťahu, naladenie sa na spoluprácu,..+ pomenovanie problémov,
- hospitácie – 2 rôzne dni v týždni,
- odborná analýza 2 x 1,5 hod. – problémy z terénu (rozoberanie hospitácií), JA výroky, možné spôsoby riešenia, poradenstvo,
- záverečné skupinové stretnutie 2 x 1,5 hod – zhodnotenie, spätné väzby.
priebeh vzdelávania: podla dohody
priestory: priestory danej školy
lektorné: po dohode
Ak Vás naša ponuka oslovila, budeme rady, keď sa s nami skontaktujete a budeme môct pokračovať diskusiou o Vašich potrebách a očakávaniach v súvislosti so samotným školením.